7 jongens en 7 meisjes - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Troezen - WaarBenJij.nu 7 jongens en 7 meisjes - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Troezen - WaarBenJij.nu

7 jongens en 7 meisjes

Door: Theseus

Blijf op de hoogte en volg Theseus

11 Januari 1952 | Griekenland, Athene

Het was een mooie tijd bij Peloponnesos; vriendjes, school en een mooi uitzicht. Maar toen ik 18 jaar was, werd mij verteld dat ik de zoon van een koning ben en dat ik onder een steen sandalen en een zwaard zal vinden. Ik moest naar Athene om daar mijn vader op te zoeken. Toen ik daar was vertelde mijn vader me dat er om de 9 jaar 7 jongens en 7 meisjes gebracht moeten worden naar de Minotaurus. Ik werd boos: 'Dit kunnen jullie toch niet doen?' Mijn vader vertelde me toen dat het een belofte is die ze hebben moeten maken toen ze oorlog hadden met Minos. Ik vroeg of er een oplossing was want dat die kinderen gewoon werden opgegeten was niet toelaatbaar. Mijn vader antwoordde me dat de belofte vergaat als iemand de
Minotaurs vermoordt met blote handen. Ik moest dit wel doen, mijn vader probeerde me nog om te praten maar ik had het al besloten. Ik ging mee met de kinderen naar Kreta. Vlak voordat we vertrokken zei mijn vader: 'Als het je gelukt is, vervang dan de witte zeilen door de zwarte zodat ik kan zien of je nog leeft.' Ik ging akkoord en we vertrokken. Op naar Kreta!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Theseus

Hoi, Lezertjes Ik ben Theseus en ik heb veel meegemaakt in mijn leven. Ik probeer alles op te schrijven, zodat de jongere generatie hier misschien wat van kan opsteken. Groetjes, Theseus

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 14143

Voorgaande reizen:

18 Oktober 1952 - 25 Oktober 1952

de thuiskomst in Athene

01 Juli 1952 - 17 Oktober 1952

de zeereis richting Athene

22 Juni 1952 - 30 Juni 1952

het verblijf op Naxos

14 Juni 1952 - 21 Juni 1952

het verblijf op Kreta

01 Februari 1952 - 13 Juni 1952

zeereis richting Kreta

01 Januari 1952 - 12 Januari 1952

Vertrek uit Athene

Landen bezocht: